piątek, 24 stycznia 2014

DROŻDŻÓWKA Z KRUSZONKĄ CZYLI POZNAŃSKA SZNEKA Z GLANCEM

Zostały mi w domu drożdże i zastanawiałam się co z nimi zrobić i tak naszła mnie ochota na świeżą drożdżówkę do kawy :) Nigdy nie miałam serca do ciast drożdżowych ale o dziwo udało się i wyszło całkiem smaczne.




Składniki (na ok. 8 drożdżówek)

125 ml mleka
25g drożdży
50g cukru
2 jajka
250g mąki
50g masła - stopić
szczypta soli

Do odrobiny mleka i cukru dodajemy drożdże, rozpuszczamy i wsypujemy trochę mąki robiąc rozczyn. Kiedy chwilę postoi i zacznie pracować wyrabiamy z pozostałymi składnikami ewentualnie dosypując maki w razie potrzeby. Gotowe ciasto zostawiamy do wyrośnięcia. Następnie dzielimy na wymaganą ilość części i z ciasta formujemy wałeczki. Waleczki smarujemy roztopionym masłem (dodatkowa porcja masła - niewiele, bo ok. 25g) i zwijamy w ślimaczki. Pozostaje posypać drożdżówki kruszonką (2 łyżki masła, 2 łyżki cukru, ok.4-5 łyżek mąki) i wstawić do pieca.

Po wystudzeniu polewamy lukrem zrobionym z białka i polowy szklanki cukru pudru. Można dodać soku z cytryny który "orzeźwi" trochę smak ciasta.

Ja dziś zrobiłam drożdżówki z polowy porcji ale następnych na pewno będzie więcej :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz